Dookoła Świata
Dookoła Świata,  Jachtowe życie,  Passage Atlantycki,  Życie na wodzie

W rejsie z wiatrem dookoła świata

To jeszcze nie nasz rejs dookoła świata ale z ogromną uwagą i podziwem śledzimy naszych przyjaciół, którzy zdecydowali się na taki krok. Rejs był zaplanowany już jakiś czas temu, w zeszłym sezonie szyki pomieszała pandemia ale rok 2021 będzie momentem startu. S/Y Rogata Dusza wyruszy w swój największy rej. Dookoła świata.

Zaczęło się w Ocean Marine

Rogatą Duszę i jej cudowną załogę poznaliśmy w Monfalcone, we Włoszech, kiedy kupowaliśmy naszą Sopfisticated Lady. Pamiętam nasze pierwsze spotkanie (6-7 lat temu) u nich na jachcie, gdzie Ula i Krzysiu zaprosili nas na drinka i w trakcie rozmowy Krzysiu mówi: “To Wy jesteście z BIMSI, czytałem o Was!” Czyli, można by już powiedzieć, że znamy się nie od dziś:-).  Więcej o cudownych ludziach, których poznaliśmy w trakcie naszego kilkuletniego pobytu w Monfalcone znajdziecie pod wpisem Mekka polskich żeglarzy.

Najlepsza Załoga

Ale, ale wracając do S/Y Rogata Dusza (uwielbiam tą nazwę :-)). Swoją wielką wyprawę rozpoczęła już pod koniec roku 2017, kiedy  wyruszyła w swój wymarzony, pierwszy, długi rejs okrężny przez Atlantyk. Kapitan Krzysiu pisze: “Wypłynęliśmy z Monfalcone we Włoszech, gdzie stacjonowała nasza łódka, przez Morze Śródziemne, Wyspy Kanaryjskie, Wyspy Zielonego Przylądka, Karaiby i z powrotem do Europy przez Azory do Portugalii. …. Jeszcze będąc w Monfalcone poznałem Mira, który, choć stawiał w żeglarstwie pierwsze kroki, dokładnie tak jak ja, widział swoją przyszłość na jachcie – bratnia dusza, jakże pasująca do Rogatej Duszy! Pokonaliśmy wspólnie wiele mil na Karaibach, razem przepłynęliśmy też odcinek z Horty na Azorach do Portugalii. Już wtedy snuliśmy marzenia o wspólnym żeglowaniu gdzieś na koniec świata, aby sprawdzić, czy płynąc ciągle na zachód dopłyniemy z powrotem do punktu wyjścia. Wierzę, że się uda.”

Dookoła świata

Przygotowanie wyprawy dookoła świata wymaga dużo czasu i niezliczonych, dobrze przemyślanych zagadnień. Począwszy od wyposażenia jachtu, po zaplanowanie trasy, zgranie to w czasie z warunkami pogodowymi, zaprowiantowaniem, ustaleniem punktów postojów i tysiącem innych rzeczy.  Mieliśmy okazję czasem słyszeć historie Krzysia i Uli o pokonywaniu kolejnych etapów przygotowań i widziałam jak Sebastian spijał z jego ust każde słowo. Co tam się roi w jego głowie :-)? Obecnie S/Y Rogata Dusza żegluje w okolicy Kadyksu, przez lato będzie eksplorować Morze Śródziemne testując wszystkie nowe systemy na jachcie, żeby pod koniec września wypłynąć w świat.

Rejs z wiatrem dookoła świata jest zaplanowany na minimum 3 lata. Długo, czy krótko? Z pewnością sporo mili da się przepłynąć i zwiedzić setki cudownych miejsc. Ja Ci jednak Krzysiu życzę, żeby Ci się ta przygoda przeciągnęła, żebyś nie musiał się spieszyć i spokojnie delektował się cudownym rejsem, miejscami, ludźmi i życiem.  W tej niezwykłej przygodzie będzie Krzysiowi i Mirkowi towarzyszyła Pani Kapitanowa Ula. Na różnych etapach również znajomi i przyjaciele. Na dłuższe przeloty dołączą zaprzyjaźnieni żeglarze (coś mi się obiło już o uszy o jednym z nich :-). Zapiszcie sobie adres bloga https://rogatadusza.pl/ , FB i obserwujcie poczynania dzielnej załogi w Rejsie z wiatrem dookoła świata!

Gdy w jesienne i zimowe wieczory zamarzycie o przygodzie to ONI Wam o niej opowiedzą! A ja też będę Wam o tym co jakiś czas przypominać.