Spotkania Podróżnicze i Autorskie

Lubimy opowiadać o naszym rejsie, o rodzinnym żeglowaniu, pasji i pomysłach na krótsze i dłuższe rejsy.  Mieliśmy zaszczyt wziąć udział w kilku spotkaniach podróżniczych, aby opowiedzieć o możliwościach podróżowania z dziećmi, o realizacji swoich marzeń, o szczegółach naszego rejsu, o żeglowaniu. Opowiadaliśmy o naszej wyprawie i robiliśmy pokazy zdjęć dla mniejszego (Kawiarnia Osiem Stóp) i większego (Wachlarz 2014, Konferencja “Z dzieckiem bez granic”) grona fanów podróżowania oraz nawet wystąpiliśmy w Radiu Kolor w jednym z programów o wyprawach. Obecnie rozpoczęliśmy nowy cykl spotkań. Autorsko-Podróżniczych.  Promujemy książkę DOM NA JACHCIE, opowiadamy o możliwościach rejsu, zachęcamy do żeglowania rodzinnego. Poniżej lista aktualnych spotkań, gdzie czekamy na Was 🙂

BIBLIOTEKA W ZĄBKACH - WIECZÓR AUTORSKI

DZIEŃ KOBIET W ZĄBKACH - PROMOCJA KSIĄŻKI

TAK BYŁO NA KOLOSACH W GDYNI

SZTUKA WYBORU GDAŃSK - Wieczór Autorski

DOM ŻEGLARSKI MILA - TANIEC IRLANDZKI I SPOTKANIE AUTORSKIE

KSIĘGARNIA I KAWIARNIA PODRÓŻNICZA BO-NO-BO W KRAKOWIE

To już drugi raz będę miała okazję gościć na Mokotowie w Klubokawiarni z duszą! Pierwszy raz w listopadzie opowiadałam jak zaczęła się nasza żeglarska przygoda, jak zorganizować rejs z rodziną i które elementy były najważniejsze w całej wyprawie.

Teraz 03 Marca postaram się przybliżyć jak spełniać swoje marzenia.

Od zawsze chcieliśmy robić ciekawe rzeczy, przeżywać przygody, zwiedzać świat i poznawać historie innych ludzi. Chcieliśmy zaprzyjaźnić się z Grekami, Hiszpanami, Francuzami, Włochami. Pociągało nas życie w drodze.  To samo chcieliśmy nauczyć nasze dzieci. Pokazać im, że chcieć znaczy móc. Nauczyć,  że marzenia się spełnia i nie ma rzeczy niemożliwych.

Zostawić wszystko i ruszyć przed siebie. Zamknąć drzwi, wziąć w ręce tylko to co najbardziej niezbędne i jedną decyzją zmienić swój świat na zawsze. 8 metrów długości, 2,80 szerokości., czyli niespełna 13m2 –  tyle miał mieć nasz nowy dom.  DOM NA JACHCIE.

Biblioteka zawsze była dla mnie miejscem magicznym. Pamiętam swoją pierwszą książkę wypożyczoną na własną kartę biblioteczną. Miałam pewnie 6-7 lat i z dumą wychodziłam z mama Grazyna Bo, z Biblioteka Miejsko-Powiatowa w Kwidzynie Kwidzyn Twoje miasto, trzymając w ręku książeczkę o przygodach Wróbelka Elemelka 🙂.
Przeprowadzając się do Ząbek, jednym z pierwszych punktów przynależności do nowej społeczności było zapisanie się do Miejska Biblioteka Publiczna w Ząbkach, Miasto Ząbki Nie mogło być inaczej.
Cudowne spotkanie, które w czwartek zorganizował cały zespół Biblioteki w Ząbkach, było dla mnie niesamowicie wzruszającym wydarzeniem.
Zainteresowanie jakie wzbudziła rozmowa o moim debiucie, niezwykle szczegółowe pytania jakie padały z sali o szczegóły podróży z książki DOM NA JACHCIE sprawiły, że był to jeden z najlepszych Wieczorów Autorskich, jakie miałam. 🌞🌞🌞
Dziękuję bardzo Kochanym Organizatorkom i Cudownym Uczestnikom spotkania!
Takie chwile sprawiają, że wierzę iż można zarażać przygodami, uśmiechem, pogodą ducha i sprawiać, że świat staje się ciekawszy i bardziej przyjazny a ludzie otwarci i chętni do zawierania nowych znajomości.
Czuję się bogatsza po tym wieczorze!
 Zapraszam do lektury mojej pierwszej książki o 2 letnim rejsie z małymi dziećmi po wodach Europy⛵🌏🧭 DOM NA JACHCIE znajdziecie w Ząbkach w Księgarnia Orla, na mojej stronie bimsi lub oczywiście w mojej ukochanej Bibliotece na Orlej!

Spotkanie Przedsiębiorczych Kobiet, działających na terenie Ząbek.

Wydarzenie przygotowane specjalnie dla Kobiet pod patronatem pani  Burmistrz Miasta Ząbki  i we współpracy z Miejskim Ośrodkiem Sportu i Rekreacji w Ząbkach.
Świętowaliśmy wspólnie ten dzień! Było mnóstwo atrakcji m.in: prezenty dla uczestników, darmowe warsztaty, bony rabatowe. To wszystko odbyło się dzięki zaangażowaniu wspaniałych kobiet z naszej lokalnej społeczności. Podczas darmowych warsztatów podzieliły się z nami swoją wiedzą o makramie i florystyce. Podpowiedziały jak zadbać o swoją urodę i ciało. Ja opowiedziałam historię o przygodzie życia, która stała się inspiracją do napisania książki DOM NA JACHCIE. Zwieńczeniem tego cudownego dnia był koncert recitalowy kobiecych piosenek.

W jesiennych miesiącach Księgarnio – Kawiarnia Bo-no-Bo w Krakowie zainteresowała się moją książką. Organizują spotkania z podróżnikami, gdzie można poznać pasjonujące opowieści, piękne zdjęcia, slajdowiska. Podczas wieczorów autorskich jest okazja poznać książkowe premiery. Będę tam 13 styczna z DOM-em NA JACHCIE. Funkcjonuje tam również Dyskusyjny Klub Czytelniczy – spotkania z reportażem spotkania kół naukowych krakowskich uczelni – antropolodzy, iberyści, Bliskowschodnie Koło Naukowe.  Baśnie dla dorosłych, przedstawienia teatralne dla dzieci. Otwarte Klatki oraz koncerty – muzyczna podróż przez świat. Księgarnia Bo-no-Bo to

• przestrzeń szczelnie wypełniona subiektywnym zestawem przewodników, albumów, reportaży, i wszelkiego rodzaju literaturą podróżniczą
  • literacka inspiracja i zachęta do podróży po Krakowie, Małopolsce, Polsce i wreszcie całym świecie
  • bliskie i dalekie wojaże z książkami wydawnictw takich jak Bezdroża, Helion, Pascal, Czarne, Książkowe Klimaty, Sorus, Zysk, Zeszyty Literackie, Claroscuro itp., itd.
  • baśnie dla dzieci, poezja dla dorosłych
  • wydawnictwa ASP dla koneserów

Wczorajszy dzień przyniósł wiele wrażeń i mnóstwo pozytywnych wibracji.

Spotkanie z Redaktor Katarzyną Wolnik -Sayną w Radiu Szczecin i udział w nagraniu rozmowy do audycji Radiowa Szkoła pod Żaglami wprowadziło mnie w ekscytujący nastrój. Pani Redaktor przygotowała się perfekcyjnie i zaskoczyła mnie dogłębna wiedzą na temat naszych przygód i działań na blogu. Program będzie emitowany dziś (12.12.21) na antenie Radia Szczecin o godz. 18.00.

Po raz kolejny przekonałam się jak wielu ludzi interesuje się żeglarstwem i jest związanych z wodnym trybem życia. Mimo zimy i wkraczającej coraz intensywniej atmosfery świąt, planują przyszłe rejsy, myślą o robieniu kursów żeglarskich oraz zdawaniu na patent żeglarza lub sternika.

Spotkanie na Wyspie Grodzkiej w Domu Żeglarskim MILA rozpoczęło się z irlandzkim przytupem. Piękne dziewczyny z grupy tanecznej Sedinum Celticum pokazały nam kilka tradycyjnych układów. Ubrane w stroje wprost z zielonej wyspy płynęły w rytm, skocznej irlandzkiej muzyki. Goście przyglądali się z uśmiechem i czuć było, że atmosfera spotkania zaczyna wibrować. Ponadto magiczny, świąteczny wystrój sklepu i sali spotkań, cudowne ciasto z bananami i czekoladą upieczone przez Magdę, roztoczyło domową, świąteczną aurę.  Rozpoczęłam opowieść o przygodzie Rodziny BIMSI. Sięgnęłam pamięcią do budowy Petry, powodów podjęcia decyzji o 2-letnim rejsie oraz przybliżyłam uczestnikom meandry żeglowania kanałami i rzekami przez Śródlądzie Europy. Zainteresowanych tematem odsyłam do bloga i cyklu wpisów: „Przeciąć Europę”.

Sedinum Celticum po króciutkiej rozgrzewce wkroczyła po raz drugi na scenę. Dziewczyny wirowały w rytm irlandzkiej kobzy, a ja miałam wrażenie, że niektórzy na sali powolutku zaczynają przytupywać. Do nauki tańca przystąpiły 4 osoby, w tym ja i przez kilka minut ku uciesze gości udało nam się dobrze spocić próbując wykonać prawidłowo wszystkie elementy układu J. Podczas drugiej część prelekcji i pokazu slajdów skupiłam się na morskich przygodach BIMSI, nie unikając wspomnień o najbardziej dramatycznych momentach naszego rejsu. Zakończyłam opowieść opowiadając o naszych marzeniach i rysujących się gdzieś tam na mapach wyobraźni projektach. Siedząc już na kanapie przy stoliku, wyposażona w długopis  do wpisywania dedykacji odbyłam mnóstwo miłych i pouczających rozmów z moimi czytelnikami. Wiecie co? To było bardzo inspirujące, pozytywne i dało mi mnóstwo pozytywnej energii! Dziękuję bardzo Dom Żeglarski Mila, Kasia i Tomek i Moja Kochanej Przyjaciółce Dorocie z Monaco ( tak już chyba zawsze będę nazywać bohaterkę książki) DOM na jachcie, za zaproszenie, organizację i wspaniały czas, który mogłam z Wami Wszystkimi spędzić. Dziękuję również gościom i czytelnikom, którzy znaleźli czas na odwiedzenie nas i poświęcenie kilku godzin na wysłuchanie historii Rodziny BIMSI na fali.

Zapraszamy na cykl spotkań „Na 7 kontynentów” połączony z warsztatami i dyskusjami o kulturze, tradycjach połączony z dyskusjami i wymianą doświadczeń. Odwiedzimy Polskę, Europę, Azję, Amerykę i Afrykę, postaramy się dotrzeć na Arktykę. Zaprosimy do poznania codziennego życia mieszkańców 7 kontynentów, ich tradycji, kultury, tajemnic i zwyczajów.. Zajrzymy do kuchni i dowiemy się, jakie są lokalne przysmaki czterech stron świata. Północ, południe, wschód, zachód i człowiek.  Cała relacja spotkania we wpisie na blogu

Dziennik Pokładowy: bimsi.pl/index.php/2021/10/20/bydgoski_klub_podroznika/

Najważniejsze polskie nagrody podróżnicze zostaną w tym roku przyznane już po raz dwudziesty drugi. Kto je otrzyma, rozstrzygnie się podczas 23. Ogólnopolskich Spotkań Podróżników, Żeglarzy i Alpinistów w Gdyni. Już 01.10.2021 podpisuję tu książkę DOM NA JACHCIE na stoisku ArtGlob

KOLOSY – tajemnicze posągi z Wyspy Wielkanocnej, nabrały mocy symbolu tego, co nieznane, niezwykle, wspaniale, pociągające, warte zbadania i poznania za cenę najwyższego wysiłku i ryzyka. Dlatego NAGRODA KOLOSÓW jest najlepszym wyróżnieniem dla tych, współczesnych nam ludzi, którzy podobnie, jak ich poprzednicy w całej historii ludzkości, porzucali dom i bezpieczne życie, aby wyruszać na szlak odkrywczej przygody, nieprzetartymi ścieżkami, otwierać przed nami nowe światy i wytyczać nowe granice możliwości człowieka.

Maciej Kuczyński – pisarz, speleolog, badacz

SZTUKA WYBORU to nowy wielowymiarowy koncept w Gdańsku. Połączenie przestronnej kawiarni z księgarnią i galerią sztuki oraz polskim wzornictwem i rękodziełem. Sztuka Wyboru mieści się na 2 piętrach zabytkowego budynku z końca XIX wieku, dawnej siedziby pruskich koszar. Dziś miejsce to wypełnione jest najlepszym polskim designem, świetną kawą, pysznymi ciastami, młodą sztuką i dobrze wyselekcjonowanymi książkami i albumami. W Sztuce Wyboru organizowane są tematyczne targi, festiwale, wernisaże, spotkania z ludźmi świata książki, wykłady, konferencje oraz warsztaty. Wspaniałe miejsce do relaksu …. i nie tylko.

Zaproszenie przez organizatorów Anię i Jakuba do udziału w spotkaniu podróżników Wachlarz, który teraz jest jednym z największych Festiwali Podróżniczych było dla nas niesamowitym powodem do dumy. Wystąpienie w Pałacu Kultury w sali kinowej razem z gronem niezwykłych i niesamowitych osób muszę powiedzieć, że robiło wrażenie. Poniżej zamieszczam link do naszego wystąpienia. https://wachlarz.pl/wystapienie/bimsi-rejs-czyli-dwa-lata-na-morzu/

Trzy bardzo energiczne i energetyczne Panie: Magdalena Perz, Longina Foltyńska i Dorota Kostrzewa postanowiły zorganizować konferencję “Z dzieckiem bez granic”, na którą nas zaprosiły, abyśmy opowiedzieli jak fajnie podróżuje się z maluchami. Udowodniliśmy, że dzieci nie są żadną przeszkodą w realizacji planów i w spełnieniu marzeń. Dzieci są najmniej wymagającymi podróżnikami. Dla nich wystarczy, aby rodzice byli blisko. Osiem Stóp, Z dzieckiem bez granic

Wspaniała rodzina podróżników z niesamowitymi pomysłami, których poznaliśmy na Wachlarzu. Pewnego dnia zaproponowali nam spotkanie w kawiarni koło ZOO, żebyśmy opowiedzieli w kameralnym gronie gości o naszej wyprawie. Było rodzinnie, wesoło, nieźle wypadł pokaz slajdów się udał i może nawet udało nam się zainspirować kilka osób do rozpoczęcia przygody z żeglarstwem.

Mieliśmy też małą przygodę z radiem :-). Najpierw zostaliśmy zaproszeni do Radia Kolor, gdzie w wieczornej audycji opowiedzieliśmy o nietypowym sposobie podróżowaniu z małymi dziećmi. Drugie radiowe doświadczenie to Radio Wnet i wywiad do Audycji Za Horyzontem, który przeprowadził ze mną Pan Adam Wiśniewski. Przez ponad godzinę rozmawialiśmy sobie jak to było żeglować jachtem BIMSI przez Europę, co nas najbardziej zainspirowało, jakie miejsca wspominamy najlepiej, które najgorzej. Czy zrobilibyśmy to jeszcze raz? No pewnie!